Nå er det enkelt å visualisere ansattes tilgjengelighet i tamigo, i det du som Planlegger legger opp vaktdagen/vaktuken.  

Det vil si dager og tider, den ansatte ikke kan settes på en vakt.


Forutsetningen får å visualisere utilgjengelighet, er at den ansatte faktisk har registrert sin tilgjenglighet.


a.) Ansatte oppdaterer sin (u)tilgjengelighet (via Web eller mobil App)


Merk! Menyen "Min utilgjengelighet" må være slått på for Ansatte i mobilappen, eller/og menyen "Min tilgjengelighet" i Web-applikasjonen. Er den ikke det ta kontakt med tamigo support på [email protected]. 




I web applikasjonen, velge den ansatte menyen Min tilgjengelighet under fane Ansatte. Den ansatte velger måned og deretter, klikker på en dag/dato hun/han er utilgjengelig. Det råde feltet som popper opp kan så dras mot høyre/venstre, for å markere utilgjengelig tid den dagen/datoen, eller velge hele dagen.



I Mobil appen, går den ansatte til fane Meny og velger meny (1)  Min utilgjengelighet. I neste bilde klikk på dato (2) for å bla frem og til bake i uker. Klikk på + tegnet (3), for å sette inn en ny dag/dato for utilgjengelighet. Hel dagen kan velges eller den ansatte indikerer dato og tid  (4) for utilgjengelighet og (5) Lagrer. (Se bildene under)



b.) Planlegger ser ansattes utilgjengelighet i bildet Vaktplan (ny design)


I vaktplan (Ny design) kan Planlegger klikke på tannhjulet for "Tilpass visning". En av sjekkboksene som kan hukes av er "Utilgjengelighet". Når denne er huket av vises ansatte som har registrert seg som utilgjengelig på dager/tider gjennom vakt- uken, som røde piler i kryssingen ansatt/dag. (Se bildet under)



De røde pilen er ikke vilkårlig satt inn, men indikerer i tillegg om det er hele dagen, på morgenen, midt på dagen eller ettermiddagen, den ansatte er utilgjengelig.


Hold musen over den røde streken for å se detaljer på eksakt oppgitte tidspunkter for utilgjengelighet. (Se bildet under)