Hva gjør jeg som bruker?
For å motta notifikasjoner på din mobil som bruker, må du ha installert tamigos app (iOS/Andoid), og trykket JA på spørsmålet du får om du ønsker å motta notifikasjoner fra tamigo. (dukker opp første gangen du logger deg inn i tamigo appen).
Spørsmålet dukker opp når du logger deg på via appen første gang.
Merk! Har du trykket "nei" første gang, eller ønsker å endre (fra SMS/E-Post) til notifikasjoner, kan du gå Meny --> Innstillinger --> notifikasjoner:
Din Arbeidsgiver/Leder kan da sende deg beskjeder/meldinger som notifikasjoner.
Alle automatisk genererte meldinger (pushvarsler) blir i tillegg til manuelle beskjeder og meldinger lagt i Innboks i appen, slik at du alltid har tilgang til meldinger mottatt via pushvarsel.
Automatisk genererte meldinger kan være
Scenario | Rolle | Notifikasjon |
Ny godkjent vaktplan | Medarbeider | Ja |
Ny ledig (åpen) vakt i godkjent vaktplan | Medarbeider | Ja |
Endringer i ledige (åpne) vakter i godkjent vaktplan | Medarbeider | Ja |
Ny ledig (åpen) vakter selv om medarbeider allerede har en vakt samme dag. | Medarbeider | Ja |
Ny vakt i godkjent plan relater til medarbeider | Medarbeider | Ja |
Endring i medarbeiders allerede tildelte vakter | Medarbeider | Ja |
Forespørsel om fravær fra medarbeider | Planlegger | Ja |
Godkjent fraværsforespørsel | Medarbeider | Ja |
Avvist fraværsforespørsel | Medarbeider | Ja |
Om du ikke får pushvarsler fra tamigo, er det mest sannsynlig innstillinger på din mobil som forhindrer dette! Du må da gå til innstillinger og varslinger på din telefons innstillinger, finne tamigo-appen, og tillatte at appen kan sende notifikasjoner/varsler. Oppsett for dette kan variere fra telefon til telefon!
Du kan lese her hvilken type informasjon fra tamigo, du kan motta via de forskjellige mediene:
Beskjeder og Meldinger (automatiske) til din Smarttelefon : Support-senter (freshdesk.com)