Aktiviteter i tamigo kan benyttes på ulike måter. Meny "Oppsett generelt" -> "Aktiviteter". Aktiviteter opprettes (parametersettes) på Administrator nivå.
Bruk av Aktiviteter i vaktplan og timeliste kan ha ulike funksjoner.
1.) Informativt.(eks. beskrive arbeidsoppg./ansvarsområde o.a.)
2.) Statistikk (ant. timer med brukt aktivitet i Timer/Ansatte rapport)
3.) Produktive/ikke produktive timer (alle timer i Timeliste koblet med en fraværsaktivitet er automatisk ikke produktive)
4.) Lønnsstyrende (håndtere hvilende vakter/bakvakt med redusert lønn, eller at bruk av aktivitet gir et lønnstillegg m.fl)
5.) Fraværstyring (lønnsmessig håndtering av kortids-sykefravær m.fl.)
Opprette aktivitet
Trinn 1 - gå til aktivitet menyen ved å klikke på "Aktiviteter" i sidemenyen.
1.) Klikk på "Legg til aktivitet" for å opprette en ny aktivitet. Registrer et navn og (evt. forkortelse og beskrivelse)
2.) NYHET! (Juli 2022) Feltet "Kan bli registrert av", gir dere mulighet til å begrense bruk av aktivitet til spesifikke roller.
Dette nye feltet kan være spesielt viktig for kunder som tillater ansatte å registrere deres egne timer i Timeliste, for å unngå at det settes inn uautoriserte aktiviteter i timeliste. "Eks. Overtid o.a."
3.) Farge: Ønsker man bruk av aktivitet skal vises i en spesifikk farge i vaktplan/Timeliste, velges ønsket farge her.
4.) Pass på at det er sjekket av for "Aktivert" (skal en tidligere benyttet aktivitet deaktiveres, ta vekk haken i "aktivert")
5.) Huk av for om timer der aktiviteten blir benyttet i Timeliste skal være Produktive eller ikke. eks. Kontortid, vil normalt ikke ansees som produktiv tid.
6.) Sjekk av for i hvilke menyer aktiviteten skal kunne benyttes. I Vaktplan, Timeliste og evt. som et valg i Touch
Merk! Punktet Divisjonsfaktor, benyttes i de tilfeller betalende timer er redusert eller økt. For eks. Hvilende-/Sovende-/Bak- vakt, som betales med 20 minutter pr. timer (60 min). Les mer her https://tamigono.freshdesk.com/support/solutions/articles/5000739020-hvilende-passive-vakter-aktvitet- eller kontakt tamigo support ved spm.
Trinn 2 - Avdelinger
Aktiviteter kan knyttes til en/flere/alle avd. Sjekk av for "alle" eller den/de avd. der aktiviteten skal kunne benyttes.
Trinn 3 - Regler
Sjekk for den (dersom aktuelt) ønskede regel som skal virke ved bruk av aktivitet.
Merk! For sykefravær (Arbeidsgiverperioden) skal valget "Overfør planlagte vakter til faktiske vakter i timeliste ved registrering av fravær" være sjekket av. Er du usikker konferer gjerne med tamigo support supportno@tamigo.no eller tlf. 469 88 559
L
Husk å lagre før du går ut av menyen.
Aktiviteter benyttet i Lønnsmodeller
Aktiviteter som har lønnsmessig betydning, eks "Ansvarstillegg" må i tillegg settes opp på den/de aktuelle lønnsmodellene. under avsnittet aktiviteter.
Her gis man mulighet til å sette hvilke regler som skal gjelde lønnsmessig ved bruk av aktivitet i Timeliste.
Merk! Er du usikker eller ønsker bistand, kontakt oss på tlf. 469 88 559, eller rett en e-post til supportno@tamigo.no
Aktiviteter benyttet i Vaktplan
Opprettede aktiviteter, kan også benyttes i Vaktplan, ved at man høyre klikker i vaktens kommentarfelt og setter inn ønsket aktivitet. Se bildet
Rapport på aktiviteter
Når man har benyttet aktiviteter i Vaktplan eller i Timeliste, vil man i rapporten "Timer/Medarbeidere" fane "Økonomi", kunne gjøre et utvalg på 1 og 1 aktivitet, for
å se eks. antall vakter /eller timer med denne aktiviteten