Er du sikker (eller usikker) på/at om du har opprettet en bruker/ansatt tidligere og ikke finner vedkommende under "Ansatte", eller at du forsøker å legge opp en ansatt, men IKKE får lagt inn mailadresse, er årsaken at - vedkommendes roller (Avd./Butikk tilhørighet) er fjernet eller at e-postadressen allerede er i bruk.


Noen ganger har man feilaktig valgt å ta vekk aktivert-haken fra aktivert og i tillegg fjernet vedkommendes roller, for at denne ikke skal vises i avd./butikkens vaktlister mer.


Man har på den måten IKKE slettet eller fjernet vedkommende eller mailadresse fra tamigo, kun skjult vedkommende. 


Dersom vedkommende igjen skal aktiveres og knyttes til en rolle (Butikk/Avd.), må du først søke frem vedkommende.


Stå i "Ansatte" -> "Ansatte", og klikk på "trakt"-ikonet. 



Her kan du gjøre en rekke valg; Alle roller, Alle avdelinger, Vis også slettede medarbeidere. Sett så inn hele eller deler av navnet og klikk SØK (forstørrelsesglasset).